Seniorer

I sommersæsonen har vi  senior-turnerings hold i 1. division Damer og 2. division herrer, og herrehold i Jyllandsserien, Serierne 1, og 2, samt damehold i Jyllandsserien og serie 1.  Derudover en række DTF-Cup-hold og Veteranhold.

Se alle hold og kampe for holdturneringen længere nede på siden.

Der er for alle senior-turneringsspillere træning 2 gange om ugen, men med delt træning efter niveau. 
Vi  har diverse sociale arrangementer i løbet af sæsonen.

Interesserede, der ønsker at spille i klubben, er velkomne til at kontakte seniorudvalget.

 

Holdturneringen indendørs 2017/18

Links til turneringsplan for AGF's Herre- og damehold.

Vi har i Indendørssæsonen 2017/18: 2 Herrehold og 2 damehold.

Vælg det hold, du vil se kampdatoer, resultater og stillingen i puljen for:

AGF 1: HERRER 2.div Vest

AGF 2: HERRER

 

AGF 1: DAMER 1. div. Vest

AGF 2: DAMER

 

Seniorafdelingen

Seniorafdelingen i AGF lægger vægt på, at der tilbydes træning for alle seniorer, såvel ELITE som 'potentielle elitespillere' og motionister - og at der også er tilbud til nybegyndere og letøvede spillere (SE HER).

Seniorelite:

Nedenstående er nogle de regler og muligheder, der er forbundet med at deltage  i seniorelitetræningen i AGF tennis.

  • Hvis man deltager regelmæssigt som spiller på første eller andet holdet får man tilbudt træning i seniorelitetræningsgruppen. Hvis man deltager i træningen i seniorelitetræningsgruppen forventes det, at man er til rådighed som spiller for første og andet holdet.

 

  • Man skal være medlem af AGF tennisklub for at deltage i træning og kamp for AGF tennisklub.

 

  • Det er den ansvarlige for første og andet holdet (den divisionsansvarlige), der i samarbejde med seniorelitetræneren og holdledere sætter rangliste og hold på baggrund af de seneste resultater.

 

  • Der er en mindre egenbetaling knyttet til at deltage i seniorelitetræningen. Se priser under Tilmelding til træning. Beløbet indbetales senest 14 dage efter, at træningen er påbegyndt.

 

  • Seniorelitetræningen foregår tirsdag fra 19-22.00 opdelt på 2 hold svarende til en ugentligt træningstid på halvanden time. Man er selv ansvarlig for sin træningstid. Det vil sige, at hvis man er forhindret i at deltage meldes der afbud til træneren. Det forventes at man stiller til tiden og er opvarmet, når træningen begynder.

 

  • Hvis der er problemer i forbindelse med træning, kamp eller andet, så er det vigtigt at eventuelle problemer kommer til bestyrelsens kendskab. Seniorelitetruppens repræsentant i bestyrelsen er pt Sofus Riishede.

 

  • Det forventes, at seniorelitespillere i AGF tennis fremstår som rollemodeller for klubbens øvrige spillere. Det indebærer at man opfører sig sportsligt til kampe og træning samt deltager ved frivillige arrangementer, når der er behov for det. Det kunne eksempelvis være at give en hånd med ved klargøring eller nedlukning af udendørsbaner.

 

  • Det forventes, at seniorelitespillere i AGF tennis spiller i de spilledragter, som klubben har stillet til rådighed.

 

Ledige timer indendørs

Som deltager i seniorelitetræningen er der mulighed for gratis at benytte timer, der ikke er booket af andre (ledige hultimer). Disse kan bookes ved henvendelse til Sofus Riishede, mobil: 22217740. Man kan kun booke timer inden for en tidsmæssig radius på 48 timer og der må kun spilles med spillere, der er tilknyttet seniorelitetræningen i AGF tennis med mindre andet er aftalt. UN: 1hold / PW: agftennis

Seniorudvalget


Du skal altid være velkommen til at kontakte seniorafdelingens medlemmer i bestyrelsen, hvis I har gode ideer, kritik, spørgsmål eller gerne vil give en hånd med.

Klaus Nielsen (spiller)   Sofus Riishede (træner & spiller)
 tl_files/agftennis/site-images/tlf.jpg  Tlf. 26 22 98 14  tl_files/agftennis/site-images/tlf.jpg  Tlf. 22 21 77 40
 tl_files/agftennis/site-images/email.jpg  klausn@psy.au.dk  tl_files/agftennis/site-images/email.jpg  sr@agftennis.dk

Holdkampsinformation

Info til udendørs holdkaptajner

Ved Hjemmekampe:
Aftal tid med modstanderens holdkaptajn senest 8 dage før en match. Det er hjemmeholdet, der fastsætter kamptidspunktet, hvis ikke andet er nævnt. Husk at være hjælpsom over for evt. problemer modstanderen måtte have. En dag er det dig, der har et stort behov for at få ændret noget!
At melde afbud til en holdmatch er ganske uacceptabelt. Noget af det værste ved at være holdkaptajn er, hvis en spiller pludselig meddeler, at han ikke kan spille. Det kan også undgås, hvis man sørger for at lave følgende aftaler: De personer i klubben, der er på holdet, skal indgå en aftale, hvor de forpligter sig til at være klar på de 5-8 spilledage, der er i løbet af en sæson. Skulle der komme noget uventet i vejen, ringer man til sin holdkaptajn i god tid – og det er ikke dagen før!

Vær sikker på, at alle på eget hold er klar over, at der skal spilles den pågældende dag – og at de kommer!

På kampdagen:
Vær i klubben i god tid og klar til modtagelse af det gæstende hold. Banerne skal være klar og evt. vandes i forvejen. Sørg for indkøb af madvarer som f.eks. rugbrød, franskbrød, pålæg, syltetøj, drikkevarer m.v.
Hvis der er flere hjemmekampe den pågældende dag kan man jo med fordel lave fælles indkøb. Men sørg for at sætte varerne på to borde og mærket med hvilke hold, der har lov til at spise der. Ved evt. udsættelse af kampen på grund af vejret, aftaler man selv en ny dato, som skal ligge inden sidste spillerunde, og turneringslederen underrettes. Hvis man ikke selv kan finde ud af en dato kontaktes turneringslederen, der så fastsætter en dato for kampens afvikling.
Evt. protester over en kamp skal begrundes med relevant § i reglementet, der skal være til rådighed i klubhuset. En fremsendt protest skal være bilagt 100 kr., der kun refunderes, hvis man får ret.

Forplejning:
Du har max 500 kr., pr. hjemmekamp at gøre godt med – så vær prisbevidst. Husk at gemme dine kvitteringer! Pengene refunderes hos kasseren Ulrik Lyhne, Junovej 26, 8270 Højbjerg.

Sodavand:
En sodavand pr. spiller og evt. holdleder dækkes af forplejningen, se ovenfor.

Bolde:
Du vil får udleveret bolde svarende til det antal hjemmekampe, som dit hold er programsat til. Der har i de senere år været en uheldig tendens til, at man bare tager brugte bolde med hjem fra holdkamp, hvilket har medført en alt for stor udgift på boldposten. Det må man ikke!!! Det er holdkaptajnens ansvar at de brugte bolde smides i ”brugt-bolds-skabet”, da bl.a. juniorene kun har disse bolde at træne med!

Kørselsgodtgørelse:

Kørsel og km. penge refunderes ved udekampe: Klubben betaler 3,82 kr. pr. km. Download skema her (login på siden er påkrævet), udfyld, udskriv, underskriv, og send det til Ulrik Lyhne Junovej 26, 8270 Højbjerg. Eller scan det og mail det til kasserer@agftennis.dk
Spillerne bedes køre sammen.

Husk:
At udfylde resultatkort under kampen. Resultatkort kan hentes på DTF og JTU hjemmesider. Indberet resultatet straks efter kampen er afsluttet. Klubben kan pålægges en bøde, hvis deadline for indberetning overskrides.

Ved udekampe:
Vær sikker på, at du har talt med modstanderens holdkaptajn minimum 8 dage i forvejen, så der ikke sker misforståelser. Få evt. kørevejledning til modstanderens anlæg.

Nyttige hjemmesider:

Dansk Tennis Forbund
Jyllands Tennis Union

Herunder finder du også diverse adresser og tlf. numre på kontaktpersoner og turneringsledere.